Älskar mina barn kanske inte alltid att vara mamma

Oops! En vecka går så fort när man har småbarn.

Eller, hmm, den är som en jävla evighet när man har småbarn och själv är i stort sett dödligt sjuk i bihålleinflammation som i det närmaste gör att huvudet håller på att sprängas sönder.

Det enda man vill är att ligga i sängen. Själv. Och hålla sig hårt över ( i mitt fall) vänster öga och panna för att det liksom inte ska spricka.

Det man inte vill är att vara tvungen att röra sig, speciellt inte böja sig ner, för då går smärtskalan (som är mellan 1-10) upp på 9,5 i stället för som annars ligga på 9. Man vill inte ta hand om barn, man vill inte tvingas plocka upp saker eller barn och man vill inte heller ha barn hängande på sig 24/7.

Jag har under denna veckan fått massor av det man inte vill ha. JIPPI!

Som tur är finns antibiotika och jag fick tillgång till det i fredags. Fuck den jävla nässprayen som jag började med i tisdags och inte kan märka fungerat alls. I alla fall. Antibiotika. Livsexir. Idag är huvudvärken nere på en 5 största delen av dagen även om det har varit några toppar.

Bara för att du inte ska tro jag är dum och har glömt av smärtlindring så har jag maxat användandet av Alveon de senaste två veckorna.

Och att jag inte har skrivit finns ett väldigt gott skäl till. Jag har haft så ont att jag inte har kunnat titta. Men nu är jag tillbaka igen hoppas jag och trots att jag knappt varit utanför lägenheten har jag såklart massor att berätta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg