Träning är livet

Just nu känns livet bra. Jag har varit och tränat för andra dagen i rad. Igår var det pilates och idag varm yoga. Inte lika varmt som bikram, men varmt på ett skönt sätt. Själv är jag stel som en pinne. Kan inte ens genomföra rörelserna ordentligt på grund av att jag är så svag och stel men gud vad skönt det är. Så underbart.

Nu sitter jag här i soffan nybadad medan Svante gråter efter mig och P ligger och håller honom sällskap. Jag verkligen inte vill amma men när han låter så ledsen är det svårt att stå emot. Fy vad det känns hemskt.

I alla fall. Kan inte fatta att jag har hållit upp med att träna när jag mår så bra av att träna. Livet känns varmt, härligt och skönt. Längtar redan efter nästa pass. Men först ska jag jobba hela helgen så nästa pass blir inte förrän på måndag. Längtar.

Det känns som att träningen gör att jag hittar tillbaka till mig igen. Och jag känner att jag har saknat mig. Hallå Hannah, där är du. Var har du hållit hus?

Har köpt två matböcker idag också. Bonniers stora vegetariska kokbok med massor av recept som jag längtar efter att prova och en med massor av gröna smoothisar i, det ska också bli kul att prova. Sen har jag köpt en ny pjymas (till jobbet) och ett par byxor. Provade skor också men Elton tyckte att alla jag provade var fula. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg