Bihålor, nyårslöfte och bitterfitta

Femte dagen med medicin och ännu inte bra. Snyft. Avskyr mina bihålor just nu, de är värdelösa. Vad har de egentligen för funktion? Verkar ju bara ställa till problem. Men nog om det.

Gick och la mig hos mina små grabbar igår när jag kom hem vid tolv. Låg och tittade på två avsnitt av nya (för mig) härliga serien Suit. Tre vaknade Svante och fick välling. Fem vaknade Elton och ville visa leksakerna han hade fått från tidningen som han valde istället för godis igår. Sen låg han bredvid mig och lekte med dem i en timme. Efter det vaknade Svante igen vid åtta och Elton en kort stund därefter. Kände mig sådär utvilad efter den goa natten.

Hursom gick jag och simmade lite på Hagabadet, tog en lång dusch (där ingen kortvuxen störde mig) och la mig en stund i bastun. Så skönt för själen och det verkade inte göra till eller från för bihålorna.

Nu på eftermiddagen såg jag till att följa mitt nyårslöfte att vara mer social igen och tog med mig killarna till Lena. Lenas Marcus hade lite svårt att förhålla sig till mina småkillar men i slutet hittade han och Elton en lek som de bägge gillade. De sprang en stäcka och den andra skulle stå på ett ställe och kasta en mjuk leksak på den andre. Givetvis var Marcus mycket bättre på detta än Elton men det störde inte Elton som ändå tyckte att han var bättre och åkte hem mycket nöjd med att han hade vunnit med 1000 poäng medan Marcus endast hade 6. Vet inte hur han fick till den räkningen men jag ifrågasatte den inte utan lät honom glädjas åt sin "seger".

Här hemma är det fortfarande frostigt och vi har inte pratat om det som har stört mig. Jag är kort och tråkig och Per försöker pleasa geneom att städa och fixa. Fungerar sådär. Tycker inte att vi behöver prata om allt som stör  en men min besvikelse de senaste dagarna tror jag inte vi kan låta bli att prata om. Men jag tänker inte vara den som tar upp det, inte nu i alla fall. I stället kör jag mitt eget race och gör saker för min skull och inte hans.

Nu ska jag lägga mig i soffan och se några eller i vart fall ett avsnitt av Orange i the new black.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg