En dag till handlingarna.

Känns som om det varit en lång dag idag och det kanske man kan säga att den varit också. Svante kom inklampande till mig strax efter fyra. Sen gick jag och Svante upp strax efter sex och lekte. En stund senare kom Elton. Vi höll oss lugna och lekte tysta lekar så att P fick sova. Jag är snäll.

Väckte P en stund efter åtta då dom ätit och jag behövde göra mig ordning för mitt yoga pass. En stund efter yogan skulle Svante sova och då tyckte P att det var han som skulle lägga sig med Svante trots att jag varit vaken sedan fyra. Men hallå tyckte jag. Och han bara, men du sa ju själv att det var skönt när vi var i väg dom timmarna igår. Precis men det betyder ju inte att han för den skull skulle sova med Svante. Jag är ju ofta iväg med kidsen och inte får jag ens ett ord om att han skulle gilla det. Sur som fan blev jag men gick och la mig och sov i alla fall.

Efter det har vi lekt en del och jag har varit hos optikern och provat ut nya glasögon. Hade inte sämre syn men lite svårare att korrigera så de blir lite annorlunda än de jag har haft.

På kvällen har P varit på möte, tyvärr inte så länge att jag fick njuta av ensamheten.

I morgon är det jobb igen så det är dags att lägga sig att sova redan nu klockan tio. Som om jag brukar vara uppe längre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg