Happy New Year!! Nystart! Gillart

Så här avslutades 2014.


Med pompa, ståt, glassbomb, bubbel i glasen och härliga människor. Precis som det ska vara. Men trots alla goa stunder kommer 2013 för mig vara förknippat med pappas död. Den tog liksom över det mesta, precis som det ska vara. Eller i varje fall skulle det varit konstigt om det var på något annat sätt. Givetvis också att jag valde att ta bort Egon. Han är saknad varje dag även om jag tycker att beslutet var det rätta. Tror också att en annan tråkig sak som påverkat mycket är hösten med all sjukdom, förkylning och bihåleinflammationer och valet där det sjuka (SD) också fick mycket mer utrymme än vad jag trott och hoppats. 

Det bra jag kommer minnas är så gott som allt förknippat med familjen. Kanske inte heller så konstigt eftersom det är där all tid har spenderats. Det som mest kommer finnas som fina minnen är den helt otroligt härliga sommaren på landet med sol varje dag. Resan till Danmark och äventyrsbadet. Resan till Tyskland för att träffa Sandra. Kanske kommer även minnen från hur jag tränat på Hagabadet, att jag börjat baka och pyssla hemma. Hur jag helt plötligt en dag i december satte igång att börja virka.

Hej då 2014. Nu startar resan 2015. Kanske kommer det gå fort, kanske lite knöligt men det kommer att vara liv. Jag ska ta mig dit där det finns folk, stanna en stund och prata med en vän eller en främlig och framför allt ska jag inte vara rädd att vara just där, dit livet har tagit mig. Välkommen 2015 ge mig tålamod, visdom och nyfikenhet att se, att höra och att fortsätta bry mig.


Kommentarer

  1. Du skriver så jag blir rörd. Startat resan tillbaka till Tyskland. Saknar er!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg