Det går bra nu

Jo men visst. Ibland blir det helt enkelt inte bra även om man gör sig till.

Idag när P som middag med Svante tog jag och Elton på oss kläder och begav oss i ösregn och blåst till affären. Där inhandlade vi bär och grädde till våfflorna jag skulle fixa. Och det gjorde jag, fixade smeten så att allt var färdigt när dom vaknade. Problemet var först att jag hällde i smeten i järnet innan det var varmt så att det flöt ut över hela bänken. Sen var också smeten för lös. Sen ville ingen av ungarna ha grädde och bara Elton bär. Svante ville ha sylt. Och när jag tog på grädde, kändes den väldigt lös och konstig och sen smakade den salt. Hade råkat ta salt i stället för socker. Som om det inte räckte där så kunde P inte äta för jag hade valt med laktos i och han hade inga tabletter. Och slutligen så mår jag illa efter den äckliga maten.

Jo men visst, underbart. Ser redan fram mot nästa gång jag ska laga mat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg