Vilken härlig dag det är....

Efter en härlig dag och kväll sitter jag här i soffan när klockan precis har passerat tolv och låter dagen sjunka ner.

Har varit och hälsat på Tomten (på NK) med barnen och därefter varit hemma hos Tanja med gamla jobbarkompisar och njutit av deras sällskap. En härlig samling människor som jag verkligen älskar. De har en speciell plats i mitt hjärta. Det enda som är lite sorgligt är att jag aldrig kommer jobba med ett helt gäng av så underbara kollegor igen och att komma varandra så nära.

När jag lämnade tillställningen sist av alla till min förvåning och tog spårvagnen hem, reflekterade jag över en sak. När jag rör mig ute på natten så är jag som en vampyr som är ute och går dagtid. Den enda av sitt slag. Fullt med folk ute men ingen som är över trettio. Sorgligt är det att natten, den underbara tiden på dygnet, tillhör de yngre. Jag vill liksom reclaima den. Göra den min, men vet att det kommer jag ju inte orka, för alla andra nätter är det ju jag som sover vid den här tiden.

Ska bli kul att höra hur det gått här idag när farfar passade ungarna. P var nämligen på hockey.

Sov gott!

Kommentarer

  1. Vilken härlig dag!! En dag, en dag kommer vi också orka vara uppe längre igen :-).

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg