Döden och allas lika värde

Igår var jag och Elton på pappas grav för att göra hans födelsedag lite mer märkbar. Vi lämnade blommor och hjärtan och sjung att han skulle leva i våra minnen uti hundrade år.

På väg dit pratade vi om döden och Elton sa att han tyckte det var synd om morfar som inte längre levde och så pratade vi vidare och jag berätta att det fanns många som trodde att man levde efteråt på ett annat ställe, himlen/paradiset och om det var så, så skulle ju pappa/morfar vara tillsammans med sin mamma och pappa nu. Det tyckte Elton var knäppt eftersom man blev ett skelett och sa att han tyckte det vore bättre om man fick leva flera gånger och jag berättade att det fanns många som trodde på det, reinkarnation, återfödelse och då frågade Elton förundrat ”Tror dom verkligen det?

Så till en helt annan sak. Kan vara så att jag behöver byta jobb. Känner vibbar av SD sympatisörer här. Folk som inte anser att det viktigaste vi kan göra är att hjälpa människor att överleva utan i stället pratar om de fattiga pensionärerna som inte får rätt vård och jadajada och sådant som varit precis lika dant hela tiden och beror på politik och inte flyktingar. Människor som säger att de precis vet hur muslimerna är, att det kanske endast är fem procent som kommer integreras och att de andra inte vill.

Må så vara hänt, förtjänar de att dö för det? Och vill jag jobba i en miljö med de mänskliga värderingarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg