Färg och shoppingdrömmar

2 december och 22 dagar kvar till jul.

Hela familjen sover. Barnen som vanligt i säng klockan sju och Per någon timme efteråt.

Själv har jag målat om i köket. Tyckte aldrig att färgen vi hade blev snygg där inne så nu är väggen i stället för skrikigt turkos mer sobert grå. Det bästa med det är att golvet inte ser lika hemskt ut. Det liksom skar sig mot den förra färgen.

Sen tog jag en promenad i stan, gick och tittade på skyltfönster och njöt av att vara ute och gå. Det är så underbart skönt. Älskar att gå i stan. Känns lite ensamt utan hund men vet att det inte är läge för en ny liten vovve just nu. Tyvärr.

Det finns så mycket fina saker som jag vill ha. Vi har ju slängt vårt vardagsrumsbord och jag har hittat ett nytt jag så gärna skulle vilja ha, ett floder bord som jag tror vi kommer köpa framöver. Sen har jag hittat en helt underbar fåtölj, en fladdermusfåtölj, som jag också önskar mig och som om inte det var nog har jag hittat jättefina stolar och ett litet bord till Svante. Så jag tog en trisslott och vann såklart precis ingenting.

Nu ska jag gå och lägga mig på P´s sida i dubbelsängen. Barnen sover i min och P ligger i Svantes och snarkar gott.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg