Lördagsstäd

Idag stack P och killarna hemifrån redan halv nio och kom inte tillbaka förrän klockan var strax innan fyra.

Fem minuter efter att de hade gått gick jag upp och sen har jag städat precis hela dagen. Flyttat på möbler, dammsugit, tvättat golv, torkat lister och möbler. Ställt ordning och ställt undan. Skurat kaklet runt badkaret och badkaret.

Nu är det så fint hemma att jag inte ens ville att familjen skulle komma hem. Tänk om de hade varit borta några dagar så jag hade fått njuta av att ha det så fint hemma. För jag vet ju att när skitungarna är hemma blir det snart både stökigt och skitigt här hemma igen.

Just nu sover Elton i vagen ute i svalen. Jag och Svante kollar på Dora och P har gått iväg för att spela volleyboll eller vad det var med några vänner. Förhoppningsvis är han inte så trött att han inte orkar gå ut efteråt men troligtvis är han hemma redan klockan åtta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg