Hej alla goa kängurus där ute

Min jobbinspiration är inte på topp idag. Känner mig trött och godissugen och har liksom svårt att kanalisera tankarna på något annat. Funderar på godissorter som jag vill ha. Kanske mjölkchoklad med krokant i eller turkiskpeppar men hamnar tillbaka i chokladfållan tror jag.

Tyvärr är det en timme kvar innan det går att göra något åt. Bajs att jobba så långt ifrån en kiosk. Kanske det skulle hjälpa med en varmchoklad. Får ta och gå ner till kansliet och hämta en. Hjälper nog mot tröttheten också kanske.

 
Eller inte. Så här stod det på en rubrik på aftonblandet och så här uppfattade jag det.

Man misstänks planerat attack

-          med känguru

Is sympatisör planerade fylla pungdjuret fullt med sprängmedel och tapetsera djuret med terrorsymbol.


 
Att en terrorist alltså satt tillsammans med en känguru och planerade att fylla kollegan kängurun med sprängmedel. Alltså sprätta upp och stoppa det i kängurun, för att sen tapetstera med affischer och låta kängurun hoppa iväg.

Jag bara. Men hallo, idiot som sitter och pratar med en känguru och hej idiot som tror att kängurun ska kunna hoppa iväg om de stoppat upp den med sprängmedel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg