Upp och ner men mest upp summeras dagen

Sista lediga dagen för den här gången. Känns så definitivt och hemskt. Känns som om jag avskyr mitt jobb och det gör jag ju inte.

Gårdagen var upp och ner precis som det brukar vara. Upp att spela fotboll med Elton. Ner att Svante satt och tjurade i vagnen under precis hela tiden vi var ute. Upp när Elton leker själv på sitt rum eller är världens goaste storebror. Ner när de slåss. Upp när bägge gillar mina nya bananpannkakor. Upp att jag träffa gamla grannar på en bar och äter och dricker gott och Upp när jag av en slump springer på en annan gammal granne som skjutsar mig hem och vi sitter och har härliga samtal i bilen innan jag måste springa hem för att kissa och sova.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg