Snöänglar och sånt

Tänk att det är fredag igen. Två dagars arbetsveckor kanske är min grej eller inte. Tänk vilken ångest jag hade inför att börja arbeta igen, men faktiskt det är rätt skönt. Just nu sitter jag här på mitt kontor som jag i varje fall börjat fixa till lite och ser snön virvla ner utanför. Hej mysighetsfaktor. Hade jag varit hemma hade jag väl varit tvungen att uppbåda entusiasm för att göra snöänglar, bygga ljuslyktor och snögubbar och hänga i pulkabacken. Som det nu är njuter jag av snön på det sätt som känns bäst. Inomhus (om man inte är i slalombacken eller skidspåret då vill säga).

Mörkret börjar sänka sig utanför och jag ska strax bege mig hemåt. Fredagstacos och mys med familjen och kanske även grannarna. Per sa något om att han bjudit in dem. Och efter det en hel helg med ledighet igen.

Hoppas vi båda får en härlig helg. /XOXO

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg