Ny måndag nya möjligheter

Måndag eftermiddag. En timme kvar till hemgång och jag sitter här i mörkret, äter knäckebröd och börjar länga hem. Lite glad och stolt över mig själv. Lite beröm över min arbetsinsats från ovan (alltså ovanför institutionsnivå) gjorde dagen. Annars har jag tillbringat dagen med att färdigställa ett utlåtande och sörja bortgången av David Bowie.

Haft en bra, lite social men slapp helg. I fredags hade vi grannarna över på fredagsmys med tacos, vin och godis. I lördags städade jag för att det verkligen behövdes och för att slippa hänga i pulkabacken och för att jag faktiskt har en sträckning som inte skulle bli bättre av det. I söndags hängde jag i soffan och låg i badet med en bok. En liten stund i alla fall. På kvällen var vi inne hos våra grannar och åt allternativ till tacos, dvs. pastasallad som man plockar ihop själv. Göttigt! Nedsköljdes med ett par öl.

Enda smolket i bägaren är väl att den där sträckningen också gjort att jag inte har kunnat träna. Idag känns det bättre och jag tror att gymmet ska få sig ett besök. Ska bara läsa på om rekommendationerna. Vill inte ondare igen. I lördags kändes det ju som om jag skulle få framfall (om det nu känns så) för sträckningen sitter liksom in i blygdbenen på något helt sjukt sätt.

Nu hoppas vi på en härlig vecka. Puss så länge

Kommentarer

  1. Vilken härlig helg!
    Mindre gött med sträckningen :-(. Bajs!
    Vi var och hälsade på på våra grannar sim flyttat till hus. Mysigaste, stora huset med jättestor tomt & hönor på baksidan. Såååå mysigt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg