Ny vecka nya tider

Måndag igen. Den här helgen har inte kvalat in på tog 50 roliga helger precis. Känns som om vi gjort precis ingenting och det har vi knappt gjort heller. Väldans tråkigt. Det enda positiva är att jag fått mens och alltså inte har PMS längre.

Sen hade i och för sig jag och Elton det lite gott igår. Vi åkte in till stan, gick en snabbis på Åhlens och köpte en ny kavaj till mig, sen vidare till leksaksaffären och avslutade med en fika. Älskar verkligen att hänga med honom, han är helt underbart rolig. Vi har så spännande samtal. I går pratade vi en del om västerländernas exploatering av Afrika och på vilket sätt vi har rättfärdigat det. Vi pratade också om vårt, vi rika i Sveriges, ansvar att hjälpa andra som har det sämre ställt eller lever under dåliga omständigheter. Som krig. Sen prata vi så klart också om häftiga leksaker och hur mycket vi älskar varandra.

Elton är inne i en otrolig mamma fas just nu. Jag är bäst och pappa är inte alls så bra. Jag gör bra och roliga saker, pappa inte fullt så kul saker. Värsta bekräftelse bomben. Idag när jag hade tagit på mig sa han. Vad fin du är i dag mamma, väldigt stilig. Han pratar på ett så härlig sätt med massor av vuxna uttryck.

Sen har vi Svante. Allra sötaste gulligaste charmtrollet som gör precis som han vill och kommer undan med det. Fan vilken tur det måste vara att vara småsyskon. Som förälder tänker man hela tiden att han liksom inte förstår och så låter man saker och ting vara. Sådant som Elton minsann förväntades att förstå tänker man bara äh, han är ju så liten. Och det är han ju.
 
Dags för lunch och lite paus.

Kommentarer

  1. Dina spännande samtal med Elton låter hur häftigt som helst :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg