......och så var det helg igen

Tokigt vad tiden går. Snart söndag kväll igen och en vecka och en helg har svept förbi. Med stormfart. Helgen började bra. Bjöd hem Anna och Marcus och ungarna att vara med på fredagsmys. Bra start på helgen. Lite vin, mat och sällskap. Ungarna lekte och vi pratade. Sen att P som vanligt hade svårt i det sociala är ju som det är. Han la sig i soffan, sprang runt och lekte med barnen och började städa när de var här. Kanske inte så trevligt. Det blev sent i säng för våra små. De brukar ju somna vid sju och i fredags var klockan över tio.

I går var det min tur att vakna tidigt medan P låg kvar i sängen. Vi spelade spel, läste bok och kolla lite på tv. Väckte upp P vid nio för då började jag och Elton göra oss ordning lite för att vara hemma hos Minoo och hennes mamma vid elva. Elton var blyg, hängde på mig, ville inte äta något och uppförde sig lite annorlunda mot vanligt. När vi väll gick därifrån sa han att han mådde dåligt och jag tänkte ju att det berodde på att han var trött från dagen innan men det var det inte. I vilket fall som helst ställde vi in besöket hos mamma, som också mådde dåligt och gick hem och läste en ny bok som jag hade köpt. Sen kolla Elton på tv och jag läste en bok jag köpt till mig. "Dålig karma". Annorlunda och lite mysig. Handlade om en kvinna som inte var så trevlig som dog och blev en myra och hennes kamp tillbaka till att bli människa igen. Efter att Elton somnat kom P och Svante hem från farfar där de fixat med bilen.

Idag var det jag som fick sova länge och när jag kom upp fick jag en chock. Elton såg bedrövlig ut. Helt rödflammig i ansiktet, röda prickar på kroppen och hög feber. P hade vare sig gett alvedon eller ringt sjukvårdsupplysningen så det fick jag göra när jag kom upp. Vi blev rekommenderade att genast bege oss till vårdcentralen, så där hängde jag och Elton några timmar mellan halv elva och ett. På väg hem somnade lillkorven och hemma sov redan Svante när jag mötte P i dörren på väg för att se slutspel i innefotboll, där det går bra för Nol. Nu är bägge killarna vakna. Svante har badat och Elton hänger framför tv:n. Ibland blir det mycket tv och när de är sjuka blir det ju så.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg