Relationssnacket

Nu har vi haft lite relationssnack, jag och Per.

Först fick han säga vad han skulle tycka vore bra.
-Att vi ska skriva upp det vi gör här hemma, då han tycker att han gör såå mycket.
-Att det är tråkigt när jag gnäller på honom om att ta bort saker eftersom jag faktiskt också gör det.
-Att jag inte gosar tillbaka när han gosar med mig.

Ett. Det kan vi göra
Två. Säkert tråkigt men hej att jag kommer fortsätta med det.
Tre. Nä, för jag kanske inte känner för att gosa då, så att.

Sen tog jag upp mitt förslag. Sa det inte helt ut men sa att jag upplevde det som jobbigt att hela tiden vara på varandra. Att jag aldrig var själv och aldrig var själv hemma någon kväll. Att jag tyckte att vi omväxlande skulle åka iväg själva till landet och sen fick den andra personen vara kvar hemma med barnen. Han kunde inte riktigt förstå att det skulle vara bra för förhållandet, att inte vara tillsammans. Hej och hå. Men vi bestämde oss för att köra. Synd bara att det inte går denna helgen och sen inte heller nästkommande två helger då vi kommer att vara i fjällen. Men som jag längtar. Sa att jag kunde åka ner till landet i början på veckan när vi kom hem och sen kanske han kunde åka helgen som följde. Bra va?

Kommentarer

  1. Låter hur skönt som helst att få en egen helg då och då,, kan man behöva

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg