Glad, stolt och som en bebis igen

Mitt snälla barn gör mig så stolt och glad.
Idag hade vi besök av Mia, Elin och Olabebisen. Vid ett tillfälle tog Elin lastbilen som Elton lekte med och då blev han ledsen och sa till att han lekte med den först. Jag sa också till Elin att det var Elton som hade den och då blev hon lite sur och slängde lastbilen åt andra hållet. Elton gick och hämtade den men märkte också att Elin blev ledsen, så då tog han fram två andra bilar som hon kunde få att leka med. Hon ville inte ha dem utan satt kvar och surade i stället. Efter ytterligare en stund gick Elton fram med en annan lastbil och frågade om hon ville ha den och det ville hon och allt blev bra igen.
Det gjorde mig så varm i hjärtat att se hur omtänksam han var mot Elin och att han märkte att hon var ledsen.

En annan bra sak med Elton är att han knappt gör slut på några blöjor längre. Tur är det för jag har nått den slutgiltiga förödmjukelsen genom att kissa ner mig (i varje fall lite) när jag host, exorcismkräktes i toaletten.  Tycker ändå att jag har kört knipövningar men nu går det helt enkelt inte att knipa längre, inte ens övningarna. Det är liksom ett stort huvud i vägen. Det är bara att hoppas att det går över när bebisen kommit och fram tills dess får jag väl sitta på Eltons potta samtidigt som jag spyr. Annars får jag väl börja använda de blöjor han inte gör slut på.

Kommentarer

  1. Sötaste, raraste Elton. Gör mig varm i hjärtat att läsa hur omtänksam och gulllig Elton är. Han kommer bli bästa storebrodern :-).

    Hmm,, att typ kissa ner sig är ju inte så kul,, MEN tydligen jättevanligt har jag hört. Det går över sedan. Nu bara sex dagar kvar. Håll ut!

    puss och kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg