Nedräkningen

Det har varit och är en intensiv vecka. I vart fall när man som jag är i stort sett orörlig och känner mig som bäst när jag kan ligga ner i sängen. Men även om den är jobbig är den också fylld med allt kul som kommer ut ur Eltons mun och vad han gör. Sen finns ju det där mindre jobbiga med "vill inte" och det som kallas trots.
I förgår när Elton skulle bada ville han ha med sig mig i badet. Men eftersom jag är som en strandad val i alla miljöer har det inte känts så bekvämt att bada ihop sista tiden. Så när jag sa att vi fick vänta ett tag innan vi kunde bada ihop igen säger Elton. Nu mamma kan ta ut bebisen ur magen sen mamma Elton bada. Eller att han hela tiden pratar om allt han köper till oss i affären och betalar för. Igår hade han köpt skor till mig i affären och betalat och sen ställt i skostället. I dag sa han att han skulle köpa en boll till lillebror Svante (tänk om det skulle bli en flicka, vilken chock) och att han hade köpt Ps telefon till honom.
Inte nog med all skit som följer med graviditeten. Idag har jag även haft ont i halsen och känt mig lite halvfebrig. Men det kanske kan ses som något som följer graviditeten eftersom det säkert beror på att jag inte kan sova på nätterna. Det gör så ont när jag rör mig att jag vaknar till varje gång, och rör mig gör jag ofta eftersom det gör ont att ligga på samma sätt länge. Ett moment 22 och bara 19 dagar kvar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg