Intensivt

Idag har Elton inte varit på dagis. När jag fick veta att det bara var vikarier som skulle arbeta ansåg jag inte att det fanns någon som helst mening med att han gick dit. Speciellt inte när det är minst en timmes ångest innan vi ens har kommit dit. En timme då han gråter och säger att han inte vill till dagis.

I stället tog vi frukost i vagnen under en långsam och kort (men som känns lång) promenad. Efter det åkte vi till IKEA där jag köpte tre lampor till Eltons nya rum, en till taket, en sänglampa och en nattlampa. Därefter åt vi lunch innan vi åkte och avslutade med glass. Sen körde vi två stopp till, på JULA och i hundaffären innan vi kom hem och la oss och sov.

Under hela förmiddagen satt jag som på helspänn och kollade på telefonen varje minut för att jag inte skulle missa medelandet om att jag blivit moster och en bild på den lilla. Men innan vi somnade fick jag veta att jag får vänta ytterliggare en dag på att bli moster och min syster på att bli bästa mamman. 

På eftermiddagen och kvällen tillbringades all tid med att underhålla och leka med Elton så att inte alla saker bara slängs omkring här hemma. Allt med honom just nu är NÄ och VILL INTE. Han verkligen testar vilka gränser som finns för honom här hemma. Helt naturligt men j o b b i g t.

Nu lägger P Elton och jag sitter här och ser på uppdrag granskning samtidigt som jag samlar energi för morgondagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg