Sparar pengar, smal och härlig ny musik

Vet inte om jag har berättat det men vi (jag) har börjat köpa mat genom en "Mat.se" världens bästa sak. Köper jag för över 700 kronor behöver man inte betala för att få det utkört. De kommer dagen efter och bär alla varor in i köket. Jag bara älskar det. Tänk själv idag fick jag hem 11,5 liter mjölk utan att bära. Plus annat tungt och jobbigt också då förstås. Kan inte förstå att jag inte använt detta innan. En annan fördel är att P inte kommer iväg till affären och köper massor av skit som vi inte alls behöver. Han kan ha köpt "mat " för 5000 när halva månaden har gått och då är det inte alls så att vi har ätit lyxigt på något sätt. Den enda nackdelen är att det enda som varit P ansvarsområde har jag tagit ifrån honom nu. Nu känns det som jag har ansvar för allt även om han gör det jag säger till honom att göra. Men det är tråkigt att alltid behöva säga till när jag vill att något ska göras. Men samtidigt, att sluta slösa i affären.

Jag har ju klagat som f-n hela tiden jag varit gravid över allt som varit jobbigt och mer jobbigt än sist men det finns en sak som faktiskt är bättre. Jag har inte gått upp 25 kg, i varje fall inte ännu, utan "endast" 17 än så länge och det känns ju lite bättre. Så nu går jag omkring och tror att jag kommer vara i min vanliga storlek mycket snabbare även om jag förstår att jag säkert kissade ut 8 kg första veckorna förra gången och att jag inte kommer göra det denna gång. Jag längtar efter att köpa en ny garderob. Att ha snygga kläder att känna sig fräsch. Jag har helt förträngt det där med amning, spyor och annat mysigt som hör bebis ihop. Jag har redan nu börjat samla ihop allt jag ska slänga om två veckor.

En annan bra sak med dagen är att Winnerbäck släppt en ny skiva och jag som har Spotify kan lyssna på den med en gång. Sådant måste man ju bara älska.

Kommentarer

  1. Haha, vi hade också behövt hemkörning.. Mario är grym på att gå och handla, men inte sällan kommer han hem och har handlat middag/lunch för en dag,, eller i bland för enbart halva dagen.. Inte heller att vi spenderar lite oengar på mat... Jaja, nu har vi pratat om det (igen), & i går kom han hem med tre måltider.. Inte illa!!

    11 kilo mjölk.... Hade vi knappt fått in i vår kyl...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg