1 månad

Idag har vi haft Svante i en månad. Sjukt hur fort det har gått och hur overkligt det känns att han inte alltid har funnits.

Haft en rätt bra dag. Medan P och Elton var på Åby och dök, hoppa och åkte vattenrutschkana var jag och Svante på stan och shoppade. Jag köpte hårfärg, så nu är jag mörkare igen, några amningslinnen och ett par stickade goa tröjor. Känner mig verkligen lycklig när jag shoppar. Sjukt eller hur? Men livet känns härligt när jag har nya saker.

I kväll har det varit fredagsmys. Vi bakade chokladbollar, åt vindruvor och tittade på Madagaskar. Tror Elton gillade allt för han stoppade munnen full och sa knappt något under hela tiden. Vi har också lekt kurregömma idag för första gången. Inte riktigt så han förstod grejen. Han ropade och berättade vad han var när han gömde sig. Men vi får väl träna vidare på den grejen.

Har ju glömt att berätta att jag nådde något av hygienbotten häromdagen. Har ju fortfarande inte slutat blöda och i förrgår var det slut på bindor och jag hade verkligen ingen lust att gå ut sent på kvällen när det regnade och blåste som sjutton, så jag tog och använde en av Svantes blöjor under natten. Bra att man kan ha så mycket gemensamt med sitt nästan nyfödda barn.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg