Mitt i veckan

Mitt i veckan. Eller så känns det trots att det bara är vardagsveckan som räknas när man säger så egentligen.

Jag sitter med datorn i knäet och Elton sitter bredvid och lägger pussel på paddan. Vet inte riktigt hur jag ska tänka när det gäller det. Jag gillar ju inte att han sitter och ser på film för länge och har nu planerat upp det så att ända gången han gör det är på morgonen. Men när han lägger pussel och spelar spel kan ju inte räknas som tv tid, eller?
Jag tänker i vart fall att det inte är tv tid, utan i stället något mer pedagogiskt.

Svante är en smart kille. Han har verkligen varit vaken i stort sett hela dagen idag, men nu när Elton är hemma och vaken sover han. Mycket bra uträknat för då kan han ju knappt ändå inte få någon uppmärksamhet. Nu ligger han alltså och sover.

Själv funderar jag på vilken tid P kommer hem idag. Det måste vara en svårighet jag har, att aldrig kunna komma ihåg vilken tid han slutar. Men tror det är så att varannan vecka har de elevmöte på onsdagar och då slutar han senare och varannan vecka tidigare. Eller det är så kom jag på men jag har ingen aning om vilken tid det mötet är och vet följaktligen ändå inte när han slutar. Tror det kan vara så att det är möte idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg