En härlig helg och farsdagspresenten som ändå blev av

Grattis Alma 2 månader!!!!

Det har varit en så bra helg att det är nästan löjligt. Kanske beror det på att den var i fyra dagar i stället för två. Så det var två dagar då vi inte gjorde så mycket och sedan två med mer fart. Vi har varit på middag både hos P´s mamma och hos mina föräldrar samt att vi har haft Patrik med familj över på frukost. Älskar när vi gör saker och träffar folk. Känner mig lite socialt bortkollrad nu när jag går hemma hela tiden.

Vi var också på P´s brors grav och tände ljus tillsammans med hans mamma. Fick verkligen göra dodododododo när P började säga att Ola låg under gravstenen. Undra vilka hemska tankar det kan väcka hos en två och ett halvåring.

Igår var Elton hos farmor hela dagen för att slippa ha tråkigt hemma med mig och Svante medan vi var på BVC och sen på stan för att shoppa. Hittade tyvärr inget till mig bara men köpte en mössa till P som han ska få i farsdagspresent. Förra året köpte han en mössa, men den var passade varken till hans andra ytterkläder eller till honom. Det kunde jag ju inte säga för han var så stolt och nöjd över den själv men det är mer än mössa som passar en tonåring än en man på 40. Att han har så ful mössa nu är nästan enda anledningen till att han får en i farsdagspresent. Hade egentligen inte viljat köpa något eftersom jag inte fick någon förlossningspresent av honom. Men vad gör man inte för att slippa skämmas när vi är ute tillsammans.

Nä, nu får jag ta upp lillebror han börjar låta lite missnöjd i sin gungstol.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg