Mission today

Att inte bli arg eller irriterad på Elton när han går igenom en viktig utvecklingsfas (eller som jag kallar det uppför sig som Satans avkomma som hämtad ur en skräckfilm).

Än har vi bara umgåtts i 55 minuter men jag har inte blivit arg när han slängde iväg sin mössa och sina vantar på dagis och inte heller när han tog av sig jackan som jag tog på. Jag blev inte heller irriterad när han slängde ner grejer för trappan i svalen när vi kom hem. Höll mig lugn igenom grismåltiden då det slängdes flingor över hela bordet och golvet och när han skvätte med skeden i mjölken. Mutade när han sprang runt varv efter varv i lägenheten när han skulle tvätta händerna och skojade med honom när han hela tiden stängde av vattnet. Nu ligger vi i sängen, han ser på ett avsnitt av någon skit (fem minuter långt) och jag skriver här. Vi får se vad dagen har i beredskap när vi strax ska stänga av paddan.

Hoppas Svante fortsätter sova. Det är lite lättare att hantera honom utan att ha korven hängande vid bröstet, mycket lättare faktiskt till och med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg