Ilska, bara du och jag samt inställda planer

Finns det något jag verkligen avskyr är det P behov av sömn. Att han alltid ska sova middag på helgerna när Elton sover. Minst två timmar blir det varje dag och jag hatar det. Tid när vi skulle kunna göra saker här hemma. Saker som aldrig blir gjort för att han sover och när barnen är vakna går det inte.

Jag vet att det är oschysst att bli så hatisk för han kan ju inte hjälpa (eller kan han det) att han behöver sova som ett litet barn. Men jag kan inte heller hjälpa att jag blir så förbannat jävla irriterad. De enda som är vakna är alltså jag och Lillebror.

Idag fick P ta Lillebror och hunden på en promenad medan jag och Elton var på biblioteket och valde ut böcker till honom. Han verkligen älskar när någon läser för honom och det är det bästa att underhålla honom med när Lillebror äter. Det var kul att vi fick göra något tillsammans bara han och jag också. När jag sa till honom att det skulle bli bara vi två, du och jag. Sa han, ska inte pappa med och när jag sa nej, sa han, ska inte Egon med, nä svarade jag och slutligen ska inte Lillebror med. Så sällan gör vi saker bara vi två numera att han inte ens kunde tänka sig det.

Tanken var att vi skulle till Liseberg nu på eftermiddagen men P var inte bara trött han hade ont i huvudet också så det blir nog inget av det. Funderar på att köpa hem lite pepparkaksdeg i stället och baka ihop med Elton. Eller inte, eftersom jag städat hela hemmet medan de sovit. Plus att jag har stulit P´s julmust för att jag kände mig väldigt värd den.

Nu vill nog Lillebror äta igen. Så hej så länge.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg