Kiss i sängen och friluftsliv

Det är ingen som kan säga att jag sover i smutsiga sängkläder i alla fall. Igår var det ju en bajsolycka vilket medförde stortvätt av sängkläder och madrasskydd medan idag var det den store som kissade ner hela sängen under middagsluren. Han sover ju alltid utan blöja, eller i vart fall har han gjort det från i somras och fram tills nu. Framöver kan det bli så att blöjan åker på igen. I alla fall går tvättmaskinen och torktumlaren varm och jag går och lägger mig i renbäddad säng med tvättade kuddar och täcke.

I övrigt har vår familj precis idag gått med i Friluftsfrämjandet. Så i helgen ska vi träffa Mulle och nästa helg ska vi på tomtejakt. Vi får väl se vad vi tycker om det. Hoppas bra eftersom vi numera är medlemmar.

Annars har Eltons overall anlänt och den är gigantiskt stor. Kanske till och med för stor men han får ha den i alla fall. Samtidigt som jag hämtade ut den hämtade jag också ut två dvd filmer om yoga. Yoga för mamma och en som är inriktad på nacke och rygg. Den första till mig och den andra kanske lite mer adresserad till P som ofta har ont i ryggen. Det har i och för sig jag också nu men jag får nog vänta lite med den.

Nu börjar Lilleman protestera så jag får ta upp honom då P och Elton är och handlar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg