3 månader

Konstigt att det ändå varit en rätt bra dag. Idag är det tre månader sedan pappa dog. Känns fortfarande overkligt. Nyss och länge sedan. Hela tiden här på landet påminns jag om honom, han är så närvarande. Jag har tagit upp han kall med att utrota maskrosorna.  Tror jag har tagit upp minst två hundra bara idag och då är det ändå ingen bra dag vad gäller det. 

På tal om pappa. När vi var i på sjukhuset i förrgår så var det en sjukhussäng på rummet. Då sa Elton att en sådan hade morfar men det var mycket mer saker till den. Han ville absolut inte vara på den. Det kan man ju förstå. Vi har pratat om morfar mycket också när det gäller maskrosorna, att han inte gillade dom, men Elton säger att han gillade dom när dom blev gula blommor. 

Mamma kom ner idag till Eltons stora glädje. Han har verkligen varit bekymrad över att hon inte varit här. Han har varit ledsen över att vi är helt ensamma och arvingen bryr sig om oss. När han fick veta att mamma skulle komma idag sa han "Jag blir så glad att jag måste hoppa". Det är klart att han måste. Söta Elton. 

Håller tummarna för att Svante sover bra inatt och att vi slipper kruppen. Just nu sover han bredvid mig i soffa och P lägger Elton sedan över en timme tillbaka. 


Kommentarer

  1. Sötaste Elton. Blir varm i hjärtat över hur gulliga saker han säger. 3 månader sedan. Jag drömde om pappa i natt. Em sa att de som kastat in handduken ofta pratar med oss genom våra drömmar,,, men jag kommer inte i håg riktigt, i alla fall...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg