Lite insyn.

 I går hade vi en ute dag. Först var jag ute och sprang medan Elton var ute och lekte på dagis. Efter dagis hängde vi på gården. Jag med ett par mammor och Elton med sin kompis Kevin. Kevin är en riktig vilde men väldigt go. Om du ser staketet i bakgrunden, det klättrade han uppför och hans mamma blev arg och gav honom en "timeout" Elton fattade inte riktigt det där och frågade mycket om det. Jag sa att Kevin skulle vara själv lite för att tänka på vad han gjort och det ledde till en väldig massa frågor om vad tänka betyder. Andra lite svåra frågor under dagen var bland annat vad hurra betyder, för de hade hurrat för honom på dagis, förbi, karta och nödfall. Det är kul att han frågar men satan vad svårt det är att förklara på hans nivå ibland.

Efter att vi hade hängt ute till halv tre var Elton trött. Vi sov i sängen och sen väckte jag honom och satte honom på pottan. Efter det somnade han om på toaletten
 medan jag och Svante hängde i köket och stekte blodpudding.
 När vi ätit färdigt gick vi ut igen. Vi gick till det nya stället på Linnegatan som har frosen yoghurt. Vi hade inte varit där innan men lätt kommer vi vara där igen. Det var självplock. De hade flera olika yoghurtar att välja på och sen la man på den toppingen man ville ha. Man betalar efter vad det väger.

Efter det tog vi en sväng till lekplatsen och därefter i säng.
 Så är glad var Svante när han tittade på Elton som åkte kana.
 Idag har vi gått på stan, sovit lite, ätit lite och på kvällen gick vi till slottskogen för att fira valborg. Elton var helt till sig över att de skulle ha fiskdamm.
 Men satan vilken besvikelse när han fick en dinusaurie och inte godis som han fick i den senaste fiskdammen. Han ville verkligen inte ha den, så bästa curlingmamman (jag alltså)
 fick den bytt till ett ritblock med Blixten på. Jag sa att han tyckte den var läskig.
 Därefter ville Elton åka rutchkana. När vi stod i kön, trodde jag nästan inte att han skulle våga åka när han väl kom upp även om han var hur laddad som helst. Men han blev hel tokig. Kan säga att han älskade det. Man fick åka 8 gånger för 30 kronor men han blev helt förstörd när han inte fick åka mer. Han vägrade ta på sig skorna, skrek, grät och slängde sig på marken. Sådär som andras barn gör. Kan säga att vi gick hem. Han fick komma efter utan skor innan jag väl fick honom att ta på sig dem. Sen grät han och grät. Han ville verkligen åka. Hade det inte varit för att Svante började bli otålig och hungrig hade han gärna fått åka en gång till men troligtvis hade det blivit samma uppträdande efter det också.
Nu sover bägge barnen och jag tillbringar min tredje kväll själv. P har haft möten och jobbat måndag, tisdag, onsdag. I kväll, eller natt, kommer han inte hem förrän vid två.

Förrästen. I fredags när jag sa att det var dags att klippa Elton sa han att han kunde tänka sig att gå till en frisör nu. Så tid är bokad och på tisdag eftermiddag gör han sin första frisörklippning. Det är stort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg