Idiot, givmild eller svårt att säga nej?



Häromdagen när jag kom gående ned bägge barnen i vagnen passerar vi en kvinna. 

- Har du några kronor att ge mig, säger hon och fortsätter, eller om du vill köpa en Faktum?

- Nä, jag har inga pengar på mig svarar jag. 

- Det finns en bankomat runt hörnet, du kan ta ut där. Jag kan följa med. 

Kommer inte ihåg vad jag sa men givetvis något trevligt men inom mig tänkte jag tankar om hennes fräckhet och undrade om folk gör det eller om jag ser ut som en idiot, sjukt givmild eller bara någon som har svårt att säga nej. 

Jag ger gärna pengar till tiggare som sitter utanför affären men de måste vara trevliga och ha hyfs. Så tänker jag men kanske är det de andra jag borde ge till, de kanske är ohyfsade för att de är desperata. Men jag kommer nog ändå att fortsätta ge till dem som jag får sympatier för. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg