Fredag, lördag, söndag

Sitter här Söndag kväll. Tittar på mästaras mästare och njuter av att bebis sover och P har nattningen av Elton.
 I fredags var en stor dag. Min fina stora kille gick (med mig givetvis) och ringde på hos en kompis på gården och frågade (genom mig) om han ville komma ut och leka. Så häftigt. Gå och ringa på hos någon liksom. Det måste väl ändå vara en milstolpe. Han har i och för sig ringt på hos grannen tidigare men då var det P´s idé. Idag var det hans initiativ.

På eftermiddagen åkte P och Elton ner till landet medan jag och Svante hängde hos Edina tillsammans med en annan gammal kollega. Det var en trevlig kväll och jag gick hem vid tolv.

När vi vaknade i lördags morse packade vi ihop våra grejer och tog bussen till centralen, pendeln till kungsbacka och där missade vi anslutande buss till Frillesås. Nästa skulle gå om en timme men snällaste mamma kom och hämtade oss.

Kan inte säga att jag gjorde något annorlunda än hemma förutom att jag inte hade någon hjälp av P som var ute på tomten hela dagen. Men jag sov middag med Elton och sen somnade jag tidigt med honom också. Trött kan man säga.

 Idag söndag fortsatte P att vara ute och göra roliga saker på tomten medan jag "passade" barnen.

 Tillslut blev jag jävligt irriterad och fick skälla till. Vad f*n tror han att jag åker dit ner för att inte vara ute och göra något utan bara vara inne med våra barn. Tror han förstod vad jag sa. Men vi får se. Om han tänker fortsätta vara ett sådant ego behöver vi inte åka någonstans.

 På efermidtdagen var det dags för söndagsmiddag men denna dag var Sandra och sötisalma där. Det var ett jävla liv kan man väl säga. Sa till mamma. Tänk för tre år sedan hade du inte ett enda barnbarn och nu har du tre. Mmm sa mamma, men då fanns det annat jag hade som jag inte har nu. Och det är ju sant. Jag förstår att hon är deppig, det är jag också, och jag kan tänka mig att situationen är jobbigare för henne men samtidigt är det så tråkigt att hon inte ger uttryck för att något är bra. Vad som än sägs så är det, det dåliga hon ser eller tänker. Det tar liksom bort lite av det glada för mig också.

 Nu ska jag titta färdigt, kanske skriver mer om tankar senare.




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg