Bullmamman bakar



Svante sover och Elton borde sova men istället sitter han i soffan och tjatar medan P är kvar i sängen. Ja! Där gick han. 

Svante är som en klisterlapp just nu. Det går inte att lägga ifrån sig honom. Han bara skriker. Som tur är fungerar det bra att ha honom i vagnen så under eftermiddagen har vi varit i affären och handlat till alla roliga kakor jag och Elton ska baka till Eltons kalas. När vi kom hem hoppade Elton i badet, Svante fick ta plats i Ps knä och jag satte igång med baket. När kakorna var på plåten stoppade Elton i alla färgpluttar. Vi ska också baka två olika klubbkakor, kokostoppar som ska färgas lite blåa, chokladbollar som ska bli små gubbar och sen ska jag göra en blixten att ha på tårtan. Jag är helt inriktad på det roliga barnkalaset, det andra känns inte alls lika kul. 

Så här fina blev våra kakor idag, det blev 36 stycken. Dom blev Goa med sa P, själv gillar jag ju inte äta det jag bakat.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg