Ett gnäll inlägg

Så sitter jag här igen. Den enda som är vaken. Det börjar likna en fars, alltså något löjligt, eller mycket. Tror att idag har jag och P pratat som längst med varandra på två veckor och det var när vi skrev en inköpslista för mat, vilket tog ungefär 40 minuter. Och då satt han och blundade under tiden för att han var SÅ trött. Är så jävla trött på att höra hans gnäll om hur trött han är, speciellt eftersom han inte gör något annat än ligger i sängen. Idag kom han hem kvart i åtta och då gick jag ut med hunden, men istället för att borsta tänderna på Elton och lägga honom var det viktigare att han fick något att äta. Det innebar att Elton inte somnade förrän efter nio. Bra, eller inte.

Det skulle vara kul att prata, att drömma och planera saker men det är ju svårt när den andra antingen sitter med sin telefon eller sover. Nu är det snart ett nytt år och då skulle det vara kul att veta vad P har för tankar gällande det men förmodligen är det så att han inte har några. Själv ska jag börja drömma och planera redan nu för jag vet ju att annars kommer inget att hända och det skulle ju vara tråkigt. Och i morgon ska jag köpa en ny almanacka för 2014 och fylla den med saker jag vill ska hända. Längtar redan.

Kommentarer

  1. Låter inte alls roligt. Får hoppas han blir lite piggare (roligare) efter julledigheten!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg