Idag

GUD!!!

Jag som tycker att Elton är jobbig med sin trotsighet och sina dumheter har idag träffat någon f*n så mycket värre.

Lenas, Marcus. En värre upplaga på sex år och stor för sin ålder. Vet inte vad man ska säga men jag undrar allvarligt om det är något fel på honom. Han slogs och hade sig och var svinjobbig mot henne. Jag har ju alltid tyckt att han varit mindre rolig men NU. En katastrof. När jag sa till honom att man inte får slåss här hytte han med näven mot mig. Känns inte helt normalt att ha så lite respekt för vuxna människor att man beter sig på det sättet han gjorde.

Tycker att han borde vara så pass stor att han vet hur han ska bete sig.

Blir livrädd när jag ser det och hoppas verkligen att inte Elton växer upp till ett sådant monster. Gör han det vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Lena berätta att Annies klasskamrater tycker att han är jobbig och hon är fyra år äldre. Men Lena liksom normaliserade det genom att säga att det beror på att de inte är vana vid småbröder.

Det positiva med att de kom på besök var att Elton somnade på fem minuter. Det berodde nog även på att vi tagit bort hans middagslur, till P förtret. Att vi tog bort den fick även mig och P att bråka idag. Inte för att vi tagit bort den men för att P ändå trodde att han skulle få lägga sig och sova mitt på dagen och lämna en speedad Elton samt Svante till mig. Tror inte det, jag har hand om dem i stort sett hela dagarna så där får han f*n tänka om. Men inte nog med det. Bägge barnen var med honom i sängen medan jag fixade med något annat. Då vänder sig P om med ryggen till dem och när jag går förbi ser jag att Elton leker med kuddarna över Svante. Han lägger alla kuddar på Svante och trycker ner dem. Jävlar vad arg jag blev på P. Tänk om Elton av misstag kvävt Svante för att P inte kan ha uppsikt. Jävla idiot.

Till något annat. Elton fick Coca-cola när han var sjuk och igår på kvällen kom han till mig och fråga om han kunde få mer. Nä, sa jag. Då sa Elton "Men Svante drack upp den". Och idag när han slog Svante i huvudet så sa jag till honom då sa han " Men Svante slog mig". Jomenvisst. Nu börjar det, det där med att skylla ifrån sig. Kan tänka mig att det är något vi kommer att få höra många gånger.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg