Söndag och snart är helgen över igen. Det går så sjukt fort.

Igår efter att Elton lagt sig julpyntade vi och drack glögg. När Elton kom upp i morse hade han blivit väldigt imponerad. Coolt, hade han sagt vår lille korv. Det är så häftigt att se hur han hela tiden kommer med nya uttryck.

På förmiddagen idag har vi hängt på Plikta och när Elton vaknat ska vi bege oss till mor och far för söndagsmiddag.

Undrar ifall jag har gjort något dumt. I morgon kommer Jessica och hennes två barn på besök så Elton får vara hemma och inte åka till farmor. Undra om jag kommer ångra mig några gånger under morgondagen. Hur mycket jag än älskar den lilla korven är han verkligen en pain in the as just nu. Våra måltider är som slagfält. Han slänger mat, skriker och igår tog han mjölkglaset och bara vände rätt upp och ner på det så att all mjölk rann ut. Inte det trevligaste av alla beteenden. Det där med terribel two, börjar jag förstå allt mer nu. Tur att han inte var sådan innan Svante blev till för i sådana fall hade han nog aldrig fått något syskon. Men som tur är har han den andra goa sidan också. förresten åkte Svante på lite bonk i fredags. Han slog inte hårt men han donkade till några gånger. Så Svante, som btw är två månader idag, har fått sig lite dunk vid två tillfällen redan i sitt korta liv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg