Sista timmarna på helgen

Har varit på söndagsmiddag hos föräldrarna. Tacos. Det var gott. Det tyckte vi bägge. Elton åt ett mjukt tacobröd med smör och ost samt att han åt majs och ananas. Fick höra att systers bil gått sönder. BAJS, BAJS, BAJS!! Hoppas det löser sig snabbt, billigt och enkelt.

På väg hem var Elton så gullig. Vi såg på månen. Sen försvann den bakom ett moln och kom fram, eller bakom ett hus och kom fram. Då trodde han att det var en ny måne. Jag försökte förklara att det bara fanns en måne. Då blev Elton ledsen och sa att han ville att det skulle finnas fler månar.

P tyckte nog att han var mindre gullig vid läggning för då hade han sagt till P att han inte var hans pappa och att det var jag som hade sagt det till honom. När P frågade mig sa jag så klart att jag inte sagt det men undrade vem som i sådana fall var hans pappa och då hade Elton sagt att det var farfar. Vet inte så mycket mer om det eftersom bägge somnade vid läggningen.

Just nu ser jag på Johan Falk och känslan är att det är helg i morgon för då åker Elton till farmor och jag få lite tid för mig själv. Elton har ju inte varit hos henne på två veckor så det har varit intensivt med Eltonlekar sista två veckorna utan den passningen och utan mycket hjälp av P som varit sjuk, ute två gånger, samt bakfull.

I morgon ska jag lämna böcker till biblioteket och köpa julklappar till mina underbara ungar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg