Trevlig torsdag

Återigen en härlig dag men i morgon kommer Skype fungera bättre så att jag kan tala med systeryster också.
Hämtningen på dagis gick bra och trots att Elton  ville leka istället för att sova middag fungerade det hur bra som helst. Elton fick titta lite på paddan medan jag och Svante vilade och lyssnade på en podcast. Sen har vi städat och fixat lite här hemma.
Hade tänkt överraska P med middag när han kom hem, men han var så sen att jag och Elton åt innan honom. Det blev i varje fall rätt gott och jag tog ett glas vin till.
När både Elton och Svante var i säng körde jag ett yoga pass, frågade P om han ville vara med men han föredrog att gå och lägga sig och titta på när andra personer spelar datorspel. Kan inte förstå hur man kan tycka att det är kul men det är var han tittar på varje kväll. Så otroligt ostimulerande och det tillbringar han säkert en timme varje kväll med.
Sen fick jag bra nyheter av mamma och pappa. Pappa var hemma igen från sjukhuset som han var på efter att haft jätteont i magen. De hade röntgat och kollat och allt såg bra ut. Toppen att han ska fira sin födelsedag hemma. Vi ska ju inte fira honom förrän på lördag men jag tänkte att jag går dit i morgon ändå med lite fika och firar honom.

Lite Elton snack också för att han är så kul. Häromdagen frågade han vad hans snopp heter. Och han sa också att han skulle bajsa på mig och sen skulle han äta upp allt godis som kom ut ur min rumpa. Mysigt eller hur. Han berättade också att han hade bråkat med Alice på dagis. Han hade slagit henne med en stekspade och hon hade slagit honom med en stekpanna. Han hade dock slagit henne först. När jag frågade om det var det ingen av personalen som märkt någon men att det i varje fall inte var något som hängde kvar mellan dem. Sen tyckte dom det var väldigt bra att han sa att han också hade slagits för det brukar tydligen inte de flesta barn göra. På tal om dagis. På två veckor nu har de endast varit ute en enda gång och då var de endast ute och körde barnen i vagnen. Det är verkligen under all kritik. Ändå är jag så korkad att jag kommer dit med en chokladask till dem som julklapp. Kokko mig.

Nä, nu ska jag snart lägga mig och sova nästan hela natten eftersom Svante bara kommer vakna en gång i natt.

Sov gott!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg