Tyst och mörkt

Barnen sover. Samtidigt idag. Känns nästan konstigt. Vet inte om jag ska väcka Elton eller inte. Han har redan sovit i två och en halv timme men samtidigt så behöver han ju sin sömn den lille korven och jag tycker det är skönt med tiden för mig själv.

Klockan är halvfyra och det är nästan helt mörkt ute.

I morse ringde mamma mig. Hon ringer nästan aldrig längre så när hon väl ringde trodde jag att något hade hänt och speciellt när hon sa att hon var utanför Högsbo sjukhus. Men det var som tur var ett inplanerat besök och inget allvarligt som hänt. Däremot ville hon ha med mig och kolla på surfplatta till Elton och hjälp med att köpa mat. Så vi bokade in torsdag. Nu tror jag att Elton vaknar så jag behöver inte tänka på att väcka honom längre. Nu får jag istället tänka på att underhålla honom så han inte slår någon av oss andra. Frågade på dagis hur han var där men som tur var är han snäll och gullig där i alla fall. Skönt att han är det någonstans.

Nu ska jag mysa lite med honom innan leken börjar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg