Bra ändå

Helgen som inte blev som tänkt. Men bra ändå. Kanske inte för Per som varit/är sjuk men för oss andra. Vi har shoppat lite saker till hemmet, mysat och sett på film samt hängt på lite olika lekplatser. Svante börjar bli så härlig. Han vill så mycket och kommunicerar på sitt eget sätt, längtar verkligen till att han börjar prata också så att man får veta lite mer om vad som händer i hans huvud. Per har däremot mest legat i sängen när vi andra har gjort roliga saker.

 Det som är skönt med att vara kvar hemma i stället för att åka till landet är att man slipper all packning. Som jag avskyr denna packning, tyckte det kunde vara jobbigt när jag var själv men nu är det ett projekt. Till mig och ungarna och sen ska det med mat. Det hade jag aldrig när jag var själv. Om jag var där kort tid köpte jag typ ett par pizzor och åt under dagarna och annars köpte jag vad som behövdes på Konsum. Nu däremot har man massa mat som blir dåligt om det inte kommer med. Jobbigt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg