Nästan en hel vecka in

Bloggen är försummad och det är så det är och får vara just nu.

Jag är för slö för att sätta igång datorn på kvällen, för jobbigt att skriva på paddan eller mobilen och jag hinner inte ens reflektera över mitt liv och då finns det ju som du förstår inte mycket att skriva om.

Eller så kanske jag helt enkelt börjar skriva mer, så kan det också bli.

I alla fall. Snart en arbetsvecka in på nya jobbet och det känns som jag börjat landa lite i var jag har hamnat. Har gått runt och hälsat på de olika avdelningarna, hälsat på skolan och på de som arbetar i kansliet. Alla känns otroligt trevliga och välkomnande. Och idag när jag gick upp från administrationsbyggnaden och till den byggnad som jag sitter i.

Då kom känslan. Jädrar var gott det är att jobba här. Det finns liksom får som går och betar som grannar. Det luktar landet, och med det menar jag inte kobajs, utan träd, gräs och ren luft. Det där med ren luft är nog en illusion eftersom motorvägen ligger inte långt härifrån, men ändå. Det är så det känns. Jag rotas i naturen och tänker att det är så här livet ska vara. Och så länge jag inte tänker på hur livet skulle vara om det verkligen vore så jag levde, känns det rätt och bra.

I kväll, om det inte blir för kallt ska jag tvinga P att sitta uppe efter att ongarna lagt sig, kanske ta ett eller ett par glas vin på balkongen eller se Filips och Fredriks film nedladdat från ITunes. Låter som en bra plan. Kanske jag får göra det själv, för kom precis på att P var ute och drack öl igår. Han lät inte helnykter när han kom hem. Kan vara så att han däckar tidigt i kväll och då får jag i stället lägenheten för mig själv. Mohahaha

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg