Rent och fint

Skrev just ett inlägg som försvann men i korthet och inte lika underfundigt, såklart..

Just nu har jag PMS och jag vet hur jag brukar känna då. Men även om jag vet att det är på det sättet spelar det ingen roll.

P äcklar mig, han är dålig på att plocka undan, städa och hålla rent. Jag funderar helt allvarligt på att slänga ut honom. Tänk hur rent och härligt jag skulle ha det då. Bara två och inte tre små (stora) grisar.

Att jag sedan hittade tre chokladkakor i väskan idag ger inte ens ett litet pluspoäng. Jag menar hur svårt är det att köpa något. Inte svårt alls. Däremot att komma hem till ett golv man kan gå barfota på och ett glänsande badkar. Det skulle verkligen betytt något för mig.

Just nu sitter jag och ångestsvettas över att P har valt att gå ner i tid på sitt arbete för att vara med barnen. Han kommer alltså hämta dom minst två timmar innan jag ens slutat jobbet fyra dagar i veckan och tänk hur mycket dom kunner hinna skita ner och stöka till det under den tiden. Tror du jag kan kräva att det minsann ska vara utetid. Jag som tänkt hur fint vi kommer ha det hemma till hösten och hur mycket mindre städning det skulle innebära med fulltid dagis.

Vet att jag är sjuk men välstädat roules. Det bara är så.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg