Igår sa vi hejdå

Igår begravdes Mårten. Det var sorgligt, sorgligare än vad jag trodde. Niklas hade skrivit en väldigt fin dikt som Helena läste upp då Niklas var alldeles för ledsen. Jag träffade Carina som jag inte mött sedan jag var pytteliten men kände igen därför att hon var lik Hancy i ansiktet.

 Det var tårar och skratt, precis som det ska vara på en begravning. Det var kul att träffa släkt även om det var under tråkiga omständigheter.

 Kände hur glad och tacksam jag var över att pappa hade en borglig begravning. Här var det fullt upp med gud hela tiden och väldigt lite utrymme över till Mårten, vem han var och hans liv. Känns som om det borde handlat lite mer om hans liv och inte hans död. Men…

Kommentarer

  1. Jag önskar jag varit där med. Åt bridgeblandning hos mamma. Det godiset och smarties får mig att alltid att minnas när vi var små och hemma på besök hos Mårten & Hancy.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg