Min guldlock

Har känt mig så ledsen på P och över hur lite han tänker på vad det han säger påverkar.

Igår hade en man sagt flickan eller något sådant till Elton som då rättat honom och sagt att han är en pojke. Efter händelsen hade Elton frågat varför mannen kallat honom flicka och då hade P i stället för att säga att mannen var gammal och hade dålig syn, eller att det inte alltid är lätt att veta när det handlar om barn, sagt att det nog var för att Elton hade långt hår och är söt.

Hur dum i huvudet får han vara. Kan inte låta bli att undra hur dum man kan bli. Det innebar ju att Elton igår ville klippa av sig håret på grund av detta. Han är ju väldigt noga med sin könsidentitet just nu. Och det är inte det att han inte får klippa sig men jag tycker att det ska vara för att han tycker det är snyggt med något annat inte för att andras skull.

Det har nog inte blivit bättre av att mamma varje gång vi ses ska kommentera hans hår. Jag blir verkligen galen. Har sagt till henne förut men i söndags röt jag till ordentligt. Tänk om jag varje gång vi träffades kommenterade något på hennes utseende. Undra hur hon hade känt då.

Kommentarer

  1. Stackars lilla Elton. Hoppas han glömmder bort händelsen snart och inte klipper av håret för den sakens skull :-(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg