Lite dålig smak i munnen av detta:

Det har gått en kille på en tjänst här sedan några månader tillbaka. Han har haft sen anställning som behandlingsassistent och därefter har han fått ett tillägg på tjänsten för det ansvar och det arbete den innebär.

 Nu ska de ta bort den tjänsten. Inte för att den inte fyller någon funktion utan för att om den ska finnas kvar måste den göras permanent och det skulle bland annat innebära att de får gå ut med en annons som folk kan söka men även att en viss summa, det vill säga lön, ska betalas ut för tjänsten.

 Så de väljer att tjänsten inte ska finnas kvar. Däremot har killen som arbetet på tjänsten under senaste månaderna blivit erbjuden att arbeta som behandlingsassistent på dagtid och då genomföra samma uppgifter som han gjort tidigare. Men utan ett tillägg på lönen. Det är så äckligt att jag vet inte vad jag ska säga.

 Han har tackat ja, för han vill ju gärna arbeta dagtid. Men vad gör det med honom, hans självkänsla, hans engagemang för jobbet och hur uppskattad han känner sig. Jag tycker verkligen han ska vända sig till facket. Det retar mig att en statlig myndighet beter sig på det här sättet men det är kanske inte min sak och speciellt inte nu.

Kommentarer

  1. Ja, äckligt! DJ kan väl ändå säga till honom personligen vad du tycker, och uppmuntra honom att gå till facket. Sedan behöver du ju inte gå ut öppet med din åsikt!?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg