Från vapen till kyrkan och mord.

Hej Underbar! Hoppas du haft en härlig dag. Själv har jag h haft en riktigt mysig dag med galningarna  (det vill säga kidsen) här hemma. Vi har städat, spelat, spelat ännu mer, byggt slangbellor av plusplus, målat och ätit några gånger.

Sen har jag tappat rösten också. Hoppas inte det beror på att jag skrikit så mycket ungarna utan mer på sjukdomen.

Märkte det nu på kvällen när jag var i Smyrna kyrkan. Var där på möte angående att bli fadder, till ett ensamkommande flyktingbarn, och mötte en gammal vän jag skulle hälsa på. Gick sådär. Fick fram lite kraxande.

Just nu ligger bägge ungarna i sina sängar så jag ska tvätta mig, borsta tänderna och hoppas på att få några goa minuter i sängen innan de kommer springande igen. Igen säger jag för bägge har varit uppe och somnat till här på soffan bredvid mig.

Helt otroligt att Svante kan veta var jag är. Han måste gå på luktsinne. För att jag är i soffan är ju inte det vanligaste. Sen vaknade Elton och ville ha sin nya gummiboll och var helt förkrossad över att han inte hade den. Som tur är, är jag mamman som är förutseende. Visste att detta skulle hända och hade redan laddat upp med bollen. Klok mamma som sagt var.

Nä, nu väntar sängen och i morgon är förhoppningsvis rösten tillbaka så jag kan förhindra några brödramord här hemma.

Natti!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg