En extra helgdag eller kräkdag

Hej Finaste! Hur har din helg varit.

Min har varit härlig och fortsätter ända till på måndag. Igår var vi på Åby badet och det var jättemysigt, verkligen och på kvällen var vi hos mamma och åt middag.

Men sen kom kräkets forsande. Hela min säng, sängkläder, kuddar och täcket var fyllt med knallrött bär spy. Elton den stackaren kräktes och kräktes och kräktes. Så idag är jag och kidsen hemma. Elton har kollat på tv hela dagen men inte kräkts något mer och jag tillsammans med Svante har sprungit upp och ner till tvättstugan för att köra 6 maskiner med allt som blev nedspytt.

Just nu sover Svante middag, regnet öser ner ute och det är rätt skönt att hänga i soffan med stora killen. Att bara vara. Hinner aldrig med det där sköna "att göra ingenting". Det är ju bland det bästa som finns. Jag borde ha en extra dag ledigt i veckan, där jag kunde gå och pyssla här hemma och göra ingenting.
Kräkpellen förra helgen

Kommentarer

  1. Ush, fy, blä.. Stackars Elton, & dig som måste tvätta upp allt

    SvaraRadera
  2. Inte bara stackars. Det var rätt härligt också vissa stunder.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg