En trygg och kärleksfull värld

Nu har det gått snart en vecka sedan IS terrorister bombade i Paris och flyttade den hemska verkligheten närmare mig. Innan har jag på något sätt kunnat hålla det ifrån mig men nu är det en realitet som jag kanske kommer att ta hänsyn till i beslut jag tar.

Vill inte bli skrämd av deras, IS, ynkedom. Det är ju precis det de vill. Skicka vågor av rädsla ut i världen. Men samtidigt sätter sig ett filter i mig. Ett filter med budskapet. Hur försiktig behöver jag vara? Igår var första gången någonsin som Sverige gick upp på en fyra, högt hot, på den femgradiga skalan när det gäller terrorhot.

Skulle jag gå in i Nordstan med barnen, skulle jag gå in på centralstation med barnen, skulle jag sätta oss på ett tåg? Jag skulle i varje fall ha tänkt mig för och jag hatar det. Vill inte ha en värld där man behöver fatta beslut gällande var man ska befinna sig utifrån ett eventuellt bombdåd. Vill ha en trygg och kärleksfull värld till mina och andras ungar att växa upp i.

 

Kommentarer

  1. Japp, det e för jävligt!!!!! Hur kommer jag tänka nästa gång jag måste flyga hem? Kommer det hela eskalera, kommer jag att välja bil i stället för flyg?!? Tur att mamma tar bussen till mig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg