Jo men dig handlar jag gärna av igen. Eller inte

I söndags gick jag till MQ för att reklamera en jättefin blus jag köpt för ett tag sedan. Efter det att jag tvättat den gick den inte att använda igen. Den satt hur obekvämt och fult som helst. Ett tag funderade jag över om jag hade gjort en massiv viktökning. Eller om jag var pms:ig och det var därför den inte kändes bra. Men nej.

I alla fall så gick jag dit och passade på att prova en ny 38:a och det var en otrolig skillnad. Så jag gick fram till en som arbetade där och berättade om mitt problem. Så då frågade hon hur jag tvättat den.

-          Jag vet inte riktigt sa jag, det var ett tag sedan, men kan tänka mig att det var en 30 tvätt.
-          Hmm, snörpte hon på munnen och sa. 30 grader fintvätt står det här i tvättrådet.
-          Okey, men då var det så den tvättades sa jag.

Och sen började hon hålla på om att det här tyget minsann är väldigt känsligt och att det krymper och att man bör stryka det medan det fortfarande är blött och att eftersom det krymper så borde man ju självklart köpa en storlek större från början och jag vet inte vad.
 
Blev i alla fall riktigt irriterad och frågade hur hon menade. Om det inte gick att tvätta blusen eller om hon verkligen menade att jag skulle ta en som jag gillade och sen köpa den i en storlek större utifrån hur den krympte, och hur jag som amatör skulle kunna tänka mig in i hur den krympte.

Idioti!!

Till slut fick jag i alla fall en ny blus och så håller vi tummarna för att den går att tvätta utan att den krymper så att det inte går att använda armarna med den på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg