Shopping, pengar och vänskap

Idag har jag haft lönesamtal.

Det firade jag med att åka iväg på lunchen och handla två par svarta byxor. Ett par underbart härliga i flanell och ett par andra snygga med lite tjockare glänsande revärer. Bägge från J.Lindberg.

Nu kan man tro att jag har fått en gigantisk löneförhöjning. Det har jag inte. Trots att jag hamnade i den bästa löneökningskategorin är det inte direkt några fantasisummor som erbjöds.

Så för att uppväga för den dåliga löneförhöjningen har jag bara suttit hela eftermiddagen och klickat runt mellan bloggar, läst tidningen och ätit saltapinnar som jag hittade i lådan.

Nu längtar jag till klockan är kvart över och jag kan med att gå härifrån. För hemma har Elton bjudit hem en dagis kompis. De går hem tillsammans med P och sen kommer hennes mamma eller pappa och hämtar henne klockan sex. Första kompisen hem utan föräldrar. Det känns stort.

 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg