Rättvisa

Ligger i sängen och regnet öser ner utanför, har precis varit ute med Egon så det är lätt fuktiga ben under täcket. Hoppas att jag somnar snabbt i dag för jag ser verkligen fram emot morgondagen. Först springa, därefter loppis och på eftermiddagen kommer min tidigare granne Lena på besök medan P är borta. Vi har talat en del om rättvisa här hemma eller vikten av att göra lika mycket. P tycker att jag har hängt upp mig vid det och så kanske det ä, men jag tror inte heller att han vill vara den som gör mer av våra gemensamma saker. Häromdagen när vi skulle rensa jordgubbar, rensade han medan jag natta Elton. För mig är det rättvist, jag gör en sak och han en annan. När Elton sov och jag kom ut skulle vi rensa tillsammans men då ställer sig han och spelar spel. Inte rättvist, medan han verka tycka det för att han gjort hälften. En annan sak är att P har varit iväg och gjort saker betydligt mer saker för sig själv än mig den senaste tiden så i går sa jag att idag fick han ta huvudansvar för Elton, för hur underbar han än är kräver han en hel del också. När jag säger sådana saker tycker han att jag är löjlig, vad tycker du? Han sa också att vi måste bråkat en del när vi gjorde saker i hop så att vi skulle göra lika mycket men det tror jag inte att vi gjort för vi har nog bägge en känsla för att det ska vara lika och schysst mot den andre.

Kommentarer

  1. Jag tycker precis som du.. klart att orattvisa inte kanns som ett sa stort problem.. om man e den som gynnas... Blir sa arg nar folk inte tanker ... latt att saga att folk e lojligt noga med rattvisa om man sjalv inte drabbas.. I bland kanns det tragiskt att Sverige e ett av de mest jamlika lander.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg